El Greco gyanánt, újragondolva

2009.02.11. 22:10 | laurix | Szólj hozzá!

A rendezvényszervezés nagy átka, hogy folyton folyvást keressük az új, innovatív helyszíneket, de könnyen átsiklunk a már ismertek felett, mondván: „azok már lejártak”. Pedig csak újra fel kell őket fedezni, más szemszögből vizsgálva az adott épületet.

Pontosan egy héttel ezelőtt jártam a Szépművészeti Múzeumban, ahová egy viszonylag gyors látogatást tettem Jézus nyomába eredve. A kiállítás után beültem egy forró csokira a múzeum kávézójába és (szégyellem) nem a festmények mondanivalóján töprengtem, sokkal inkább azon, mostanság miért nem viszünk oda rendezvényt? Régebben sokat voltam ott, még héliumot is szívtam egy alapkellékből, amire nagyon kellett vigyázni, nehogy a plafonig szálljon. Persze a lufik csak-csak felszálltak összetömörülve a tető alatt, de a rendezvény fenséges lett. (És nem a kicsi ballonok miatt, mert azokat utálom.)

Nem kultúrsznobság, hanem tény, hogy amit ilyen magas művészet vesz körül, azt egyfajta különös érzés járja át. Az illatok, a fények, a magától adódó beltér azonnal kizárja a „gagyit”, a nem oda valót. Tökéleteset kell alkotnunk a harmónia megőrzéséhez.

Gondolkoztam azon is, hogy annyiszor szeretnénk jót tenni, de mégsem tesszük. Hogy annyi cég hirdeti magáról a tudatos gondolkodást, de ez a rendezvényeken mégsem érhető tetten. Örülnék, ha egyszer elérhetném azt, hogy a művészet oltárán adózva a megrendelő lemondana a logózott, céges szóróajándékról - ami sajnálom, de akkor is rövid időn belül a kukában landol -, és belátná azt, hogy ezt a pénzt nemes célokra is fordíthatná.

Vegyünk egy egyszerű példát. Meghívunk a múzeumba 700 főt és mindenkinek a távozáskor adunk egy logózott „porfogót”, aminek darabja minimum 550 forintba került. Ha ezt felszorzom, akkor 385000 forintot dobunk ki a semmire. Ahelyett, hogy ezt a múzeumnak adományoznánk. Biztos vagyok benne, hogy jelen gazdasági helyzetben tudnák mire költeni a rendezvény összköltségéhez képest csekély összeget.

Számomra a tudatos és felelősségteljes gondolkodás itt kezdődik, nem pedig a cserepes virág ajándékozásával brandingelt cserépben.

Címkék: mix

A bejegyzés trackback címe:

https://eventpoint.blog.hu/api/trackback/id/tr95937915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása